Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Tvořím, tedy jsem.
Jak si nejlépe zapamatovat nějaké dílo? Ideální způsob je stát se přímo dílem samotným. V 7.A a 9.A jsme využili hezkého počasí a šli se stát ikonickými díly ven do Jelení zahrady. Žáci si ve skupinách vylosovali známá umělecká díla, něco málo o nich přečetli a poté se pustili do práce. Některé skupinky jsem sice zpočátku musela popostrkovat k práci, ale výsledky podle mě stojí za to. Kdo by se nechtěl aspoň na chvíli stát Monou Lisou?
Další hodinu výtvarné výchovy jsme si v 7.A řekli něco o Vincentu van Goghovi a poté se žáci ocitli v dílně Vincenta, kde si vyzkoušeli parafráze jeho nejznámějších děl. Výsledná díla jsme vydražili, dokonce i za více než za kolik se prodala ta skutečná ;-).
A abychom výtvarnou výchovu propojili pěkně s českým jazykem, práci na iPadech jsme o češtině směřovali hlavně k této tematice.
Umění zdar
Eliška Davidová