Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Ekosystém pole
Jedním z ekosystémů, o kterých se ve 4. ročníku učíme, je pole. Při tomto tématu jsme si vyzkoušeli nejrůznější aktivity.
V úvodní hodině žáci pracovali s učebnicí a na počítači v programu Coggle.it vytvářeli ve dvojicích myšlenkové mapy.
Když jsme si povídali o obilovinách a v prezentaci si prohlíželi různé obilné výrobky, zjistili jsme, že zdaleka ne všichni ví, jakou chuť má ovesné mléko nebo například žitné těstoviny. Rozhodli jsme se to změnit a na další týden v třídnické hodině jsme naplánovali ochutnávky. Ochutnávky se odehrávaly v naší školní kuchyňce. Nejdříve si žáci pročítali pracovní list a zjišťovali další informace o obilovinách.
A pak už přišly na řadu ochutnávky. Servírovala se kukuřično-pohanková kaše vařená v ovesném mléce a dochucená skořicí, konopným semínkem a čekankovým sirupem. Následovaly tři druhy těstovin. Každý ochutnal těstoviny žitné, špaldovo-pohankové a jako bonus ještě cizrnové.
Celé téma polních plodin jsme ukončili opět u počítačů. Každý dostal na lístečku jednu plodinu a jeho úkolem bylo ji na nástěnce Padletu přiřadit do správné skupiny a zároveň k ní připojit obrázek, připsat informace, výrobky anebo recepty. Naši vytvořenou nástěnku na Padletu si můžete prohlédnout zde. Je opravdu vydařená 👌
Tereza Šimečková (třídní učitelka 4. A)