Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Mimočítanková četba 5. A
V letošním školním roce už čteme společně druhou knihu. Všichni žáci už ví, že hodiny čtení nejsou jen o čtení, ale také o plnění nejrůznějších úkolů, které paní učitelka připraví. Bývají to úkoly různorodé, které pomáhají rozvíjet čtenářskou gramotnost.
- Na začátku našeho příběhu jsme vytvářeli myšlenkové mapy o nové hlavní postavě. Některé byly nejen obsahově velmi zdařilé, ale také pěkně zpracované po grafické stránce.
- Někdy bývá naším cílem vypátrat podstatné informace z textu. V tomto úkolu je žáci zapisovali do předem připravené tabulky.
- Často během čtení také vytváříme vlastní ilustrace doplněné komiksovými bublinami.
- A co všechny baví opravdu hodně, to je předvídání a s ním spojené hlasování o tom, co se v příběhu stane.
- Předvídáme opravdu často. Jednou jsme například přemýšleli, komu mohl Jonáš volat a celý telefonní rozhovor jsme se pokusili vymyslet.
Z obrázků už jste asi poznali, že naším hlavním hrdinou je Jonáš. Je to kluk, jehož velkým snem je mít vlastního psa. Jak se jmenuje kniha, která nás od první kapitoly zaujala, vám ale nemohu prozradit. Ani žáci to ještě neví. Od samého začátku četby totiž přemýšlíme, jak by se naše kniha mohla jmenovat. Žáci to zjistí zítra ráno, až se poprvé po distanční výuce dostanou do své třídy. Čeká je nástěnka plná ilustrací z této knihy včetně titulní strany. Všichni už se těší na velké odhalení.