Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Praktická příprava před výukou slohu v 6. B
Abychom důkladně zjistili, jak má vypadat správně napsaný slohový útvar popis, vyzkoušeli jsme si to nejprve bez psaní, ale s kreslením. Každý zkusil zaznamenat jednoduchý obrázek dle instrukcí od paní učitelky.
V další fázi se stal malířem každý z nás. Všichni si nakreslili jednoduchý obrázek a pak se ho svému protějšku ve dvojici pokusili popsat. Druhý žák dle pokynů kreslil tak, aby byla kopie (co nejvíce) podobná originálu.
I zdánlivě jednoduché obrázky už nebylo tak jednoduché vytvořit a bylo třeba mnoha slov (a někdy také ukázání), aby se úkol vydařil.
Všichni si zkusili kreslit i diktovat a shodli jsme se, že ani jedna činnost není jednoduchá a je třeba velká preciznost. Všechna „minidílka“ se povedla, nejednou předčila kopie kvalitu originálu.
Moc jsme se pobavili a naučili se, že je třeba při popisu být pečlivý, systematický a přesný. Příště už se pustíme do samotného psaní a jistě dokážeme uplatnit dnešní zkušenosti.
V. Němcová