Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Jan Nepomucký v 5. A
Ve vlastivědě jsme se učili o životě v barokní době a narazili jsme na postavu svatého Jana Nepomuckého. Nakonec nás tento známý český světec provázel celý minulý týden v různých předmětech. Distanční výuka pro nás není žádnou překážkou, je to výzva, kterou se snažíme zvládnout společnými silami. A i během ní dokážeme využívat mezipředmětové vztahy. Přečtěte si, co všechno žáci zjistili a co vytvořili:
- Vlastivěda – Žáci zjistili, že součástí života v barokní době byly návštěvy poutních míst, např. kostela sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře, a že Jan Nepomucký patřil mezi nejuctívanějšího svatého v této době.
- Český jazyk – Žáci pracovali s textem o kostele svatého Jana Nepomuckého. Dozvěděli se například, že kostelní zvony byly dvakrát zabaveny pro válečné účely, roztaveny a použity pro výrobu dělových koulí. Ukázka vyplněného pracovního listu zde.
- Český jazyk – Po přečtení legendy žáci už konečně vědí, z jakého důvodu se stal Jan Nepomucký svatým a proč je patronem právě mostů, plavců a vůbec všech řemesel, která mají co dočinění s vodou. Ukázka vyplněného pracovního listu zde.
- Výtvarná výchova – Žáci malovali Jana Nepomuckého s jeho základními atributy – pět hvězd, palmový list a kříž.
- Informatika – Žáci si stáhli obrázek s vitráží a postavou Jana Nepomuckého a v grafickém editoru Malování ho vybarvili.
Zároveň jsme na dálku vytvořili velmi zdařilou myšlenkovou mapu o Janu Nepomuckém. Díky programu Mentimeter jsme pracovali každý sám, a přesto společně.
Když někomu na dálku něco nefunguje, dokážeme improvizovat. Tak se stalo, že žák Josef Dufek v rámci informatiky místo vybarvování vitráže v programu Malování využil jiný program, konkrétně Explain Everything, a vytvořil tento plakát.
Na výtvarné a „počítačové“ práce žáků se můžete podívat v následující galerii.