Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Mimočítanková četba v 5. A
Když se na podzim začali žáci opět vzdělávat distančně, místo do čtení neúplných příběhu v čítance jsme se pustili do čtení celé knihy. Výběr nebyl snadný, ale myslím, že jsme nemohli zvolit lépe. Kniha s názvem Viktor a záhadná teta Bobina od Pavlíny Jurkové a Jarmily Vlčkové nás provázela několik měsíců. A samozřejmě jsme se nespokojili jen se čtením. S knihou jsme pracovali, jak se dalo. Někdo by mohl říci, že více využít už se snad příběh ani nedal.
Smyslem čtení dětí je zejména jejich emocionální a duševní rozvoj, jejich schopnost vžít se do děje, umět prožívat s hrdiny knížek jejich příběhy, poznávat nové kraje, dozvídat se nové poznatky. To vše se nám s touto dobrodružnou knihou s dětským hrdinou Viktorem dařilo velmi dobře. Podívejte se sami, co vše jsme s příběhem „prováděli“.
Puzzle – díky nim jsme hned na začátku poznali hlavní postavu příběhu, Viktora.
Nástěnka – Lístečky na nástěnce jsme si opravdu oblíbili. Často jsme tímto způsobem předvídali, jak bude děj pokračovat.
Myšlenková mapa a hlasování – Aplikaci Mentimeter už dobře známe. Vyzkoušeli jsme si v ní tentokrát nejen myšlenkovou mapu, ale také jsme hlasovali.
Jamboard – S tabulí Jamboard pracujeme téměř denně při online výuce. Při čtení jsme zkoušeli zejména poznávat postavy.
Poslech hudby – Když si Viktor připravil pro rodiče koncert a v doprovodu pana Kofránka zpíval skladbu Ochraptělá kukačka. My jsme si ji poslechli v podání Karla Dobra.
Orientace na mapě – Když se Viktor vypravil s paní Darinou a panem Aloisem potají do Prahy, my jsme sledovali jejich cestu metrem a hledali jsme stanice metra, kterými projížděli.
Na znamení rozloučení se s příběhem několik žáků namalovalo poslední obrázek týkající se naší knihy.
A na úplný závěr jsme samozřejmě společně přečtenou knihu přidali na naši třídní čtenářskou nástěnku v Padletu.
V těchto dnech už máme rozečtenou novou knihu a jsme napjatí, co nás s ní zase čeká za dobrodružství!