Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY
- Zaměstnanci jídelny a strávníci jsou povinni dodržovat předpis dle vyhlášky č. 107/2005 o školním stravování.
- Žáci přicházejí do jídelny šatnou. Vyučující poslední dopolední vyučovací hodiny odvádí žáky do šatny. Zde si žáci odloží tašky a jiné školní pomůcky a převléknou se. Žáci podle pokynů vyučujícího spořádaně vstupují do školní jídelny, kde v umývárně před vstupem do jídelny provedou důkladnou očistu rukou.
- Vyučující předává žáky učiteli, který má ve školní jídelně dohled.
- Při čekání na jídlo zachovávají žáci pravidla slušného chování a při jídle pravidla slušného stolování. Při přenosu jídla se žáci chovají ukázněně a neprovádí jiné činnosti, které by mohly způsobit úraz nebo zranění žáka.
- Hlavní jídlo je vydáváno po aktivaci čipu. V případě, že žák čip zapomněl nebo ztratil, ohlásí tuto skutečnost vedoucí školní jídelny nebo kuchařce vydávající stravu. Vzhledem k tomu, že jde o složitější úkon, bude vyřešen až po odstravování ostatních strávníků, kteří jsou v pořadí (tzn. půjde na konec řady).
- Jídlo a nápoje se konzumují u stolu zásadně vsedě. Ovoce apod. si žáci neodnášejí do šaten nebo jiných prostor školy.
- Pedagogický dohled v jídelně sleduje chování žáků po příchodu do jídelny, při stolování, odnášení stravy a použitého nádobí, včetně příborů. Dohled dbá nad bezpečností stravujících se žáků. Dojde-li k potřísnění podlahy (vylitá polévka, upadnuvší jídlo apod.), učiní dohled nutná opatření, aby nedošlo ke zranění žáků.
- Dojde-li k opaření či jinému poškození zdraví ve školní jídelně, poskytne pedagogický dohled žáku první pomoc a ohlásí tuto událost vedoucí školní jídelny. Vedoucí školní jídelny provede zápis do příslušné knihy úrazů a oznamuje úraz řediteli školy. Ředitel školy dále provádí další úkony v souladu s příslušným metodickým pokynem MŠMT ČR.
- Je-li strávník nemocen, lze pro něho první den odebrat stravu, pokud nebyla včas odhlášena. Vyhl. 107/2005 §4 odst. 9: „První den neplánované nepřítomnosti žáka ve škole nebo školském zařízení se pro účely této vyhlášky považuje za pobyt ve škole nebo školském zařízení.
- Přihlášení a odhlášení stravy je nutno provést den předem do 11,30 hod internetem nebo telefonicky a emailem do 14.00 hod. Za neodebranou nebo včas neodhlášenou stravu se neposkytuje finanční náhrada. Odhlášení dovezené diety nejpozději den před odběrem stravy do 9.00 hod. Stravu odnesenou v jídlonosičích po příchodu domů je třeba uchovat v lednici a neprodleně do 14 hodin zkonzumovat.
- Platbu strávníka lze provádět hotově nebo platebním převodem ze všech peněžních ústavů. Strávníci platí stravné v hotovosti poslední dny v běžném měsíci. V případě, že má strávník přeplatek, převede se finanční částka do dalšího měsíce nebo mu bude proplacena v hotovosti. Pokud strávník ukončí stravování, je nutné informovat o tom vedoucí školní jídelny a v případě, že platí účtem, zrušit příkaz v bance. Náhrada za možné finanční ztráty strávníka není možná.
- Strávníci si mohou objednávat stravu internetem. Za přihlášky, odhlášky touto formou si odpovídá výhradně strávník.
- Strávníci jsou povinni se řídit pokyny vedoucí školní jídelny, dohlížejícího pedagoga, vedoucí kuchařky a ostatního školního personálu.
- Součástí řádu školní jídelny jsou ceny za stravné, které jsou uvedeny v příloze č.1 a příloze č. 2.
V Českém Krumlově dne 1. 11. 2017
Lucie Pelešková, vedoucí školní jídelny